Van prachtig naar onwerkelijk mooi

29 mei 2023 - Pienza, Italië

Zaterdag 27 vanuit Siena vertrokken richting Montalcino, waar we een stop maken richting Pienza. Siena was droog, prachtig, indrukwekkend en druk. De fresco's die na 2000 onder de Duomo zijn gevonden hebben indruk gemaakt, evenals de vloer mozaïeken in de Duomo zelf. Het uitzicht uit de toren van Manga prachtig, beloning voor de 333 treden omhoog. De straten gezellig druk en een genot om doorheen te wandelen. Montalcino stond in het teken van de Eroica, een historische fietstocht op hele oude racefietsen. Veel mensen hadden zich in jaren dertig kleding gestoken, erg gezellige avond gehad. Vanuit het hotel hadden we een adembenemend uitzicht want Montalcino ligt (zoals al die mooie plaatsen..) boven de 500 meter. Zondag bij Pienza aangekomen op een biodynamische boerderij met een mini camping midden tussen de dieren en de gewassen, idyllisch. Daar gegeten in het restaurant waar alles van eigen land komt. Het uitzicht hier is werkelijk onvergelijkbaar, het is alsof je in een droom staat. Vannacht wel last gehad van blaffende honden, dat hebben we al vaker gehad. Blijkbaar is dat hier normaal.. Vandaag wasdag en dan Pienza verkennen. De laatste dagen breken aan..

1. Zus:
    29 mei 2023
    Wat een mooi overzicht van jullie reis ! Deze domme zus ziet het nu pas, ik kreeg geen melding van jullie nieuwe posts dus alles gemist. Maar nu zit ik erboven op voor jullie laatste mooie dagen daar ! Geniet lieve Bro en Leo 💋💋
  2. Marion:
    31 mei 2023
    Prachtig mooi daar😍!! Geniet nog even van de laatste dagen van jullie mooie reis😘
  3. Leonie:
    31 mei 2023
    Thanks Caroline en Marion!